fredag 18. november 2011

"Arbeidsuke" hos Blender

 Jeg arbeider i et spennende selskap ved navn Blender i Umoe Restaurant Group AS. Der har jeg blant annet ansvar for flere restauranter som vi har i vår portefølje på 78 serveringssteder i Blender. Nytt av året er at alle i administrasjonen har hatt tre dager ute og deltatt i den daglige drift på flere av våre serveringssteder. På denne måte vil alle få bedre kunnskap og forståelse for den daglige drift ute på våre serveringssteder, og administrasjonen kan bli enda bedre hjelperytter for våre serveringssteder.
Etter eget ønske hadde jeg min siste dag/kveld på vår Ristorante Eataly på Aker Brygge. Det er ca 13 år siden jeg har hatt på meg kokkejakken og hatt en ordentlig kjøkkenvakt og jeg gledet meg stort til å få mer innsikt i den daglige drift og delta på en ordentlig økt med kjøkkensjef Mattias og daglig leder Victoria.
Restauranten var fullbooket og da jeg kom i halv fire tiden var det god gang på kjøkkenet med produksjon av innspurten av kveldens Mice en Place. Løvtynne skiver av oksefilet ble kuttet til dagens Carpaccio, Mascarpone ble tilsmakt sitroncest, bruschetta ble stekt til selskapenes forretter, store mengder pasta ble klargjort og produksjon og test av nye pizzabunner ble produsert av innleid Italiensk pizzakokk ifra Roma. Skal man ha bryggas beste pizza så må man investere i kunnskap og overføring av kompetanse ifra de beste i sitt fag.
Jeg koste meg maks med gjengen på Eataly og vil anbefale alle litt hyggelig førjulstemning på vår ristorante på Aker Brygge.

Takk til Victoria, Mattias og alle medarbeiderne som tok godt i mot meg. Jeg stortrivdes bak grytene igjen!!

Eataly sin nettside
Blender sin nettside

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar