torsdag 8. april 2010

Langmann Schilcher 2009


Jeg har tidligere skrevet om Langmann sin Schilcher Classic og deres 2008 årgang. Nå er 2009 årgangen på vei inn på polet og jeg kan se at Vinforum med Arne Ronold i spissen allerede har testet vinen og gir alle tre vinene til Langmann topp karakter altså 5 stjerner. De tre vinene som er tilgjengelige er:

Schilcher Hochgrail Brut, 2009 til Kr 169,90,
Langmanns enkeltmarks sekt (musserende) og kommer ifra deres beste vinmark!

Schilcher Klassik 2009 til Kr 114,-
Dette er tradisjonelt Langmann sin slanke, friske og syrlige Schilcher (Rose) med flott frukt, syre og lang og god avslutning. Denne blir garantert blant mine topp tre sommerdrikker!!! Kun 3,5 g sukker pr l.




Schilcherfrizzante 2009, Kr 129,-
en lekker perlende/musserende rose som er frisk, syrlig og knasende tørr finish. Hærlig vin :-)


Langmann sine viner synes jeg personlig er helt i toppen i klassen rosévin - disse vinene er knasende sprøe, friske men samtidig fyldige og komplekse nok! Når man tar prisen i betraktning er dette bare et must til sommeren og er etter min mening blant de aller beste kjøpene man kan foreta seg på vinmonopolet!


SKÅL og god sommer!!

1 kommentar:

  1. Hei! Flott blogg du har. Det er lovlig sent å spørre, men jeg har lagt ut en anbefalning til bloggen din på min blogg - "Lars spiser, drikker & synser". Ber derfor om unnskyldning istedet for tillatelse ;-)

    SvarSlett